Mijn internetverbinding werkt niet (meer) / Ik heb geen internet in het binnenland/buitenland, wat moet ik doen?

Stap 1: Controleer of “Dataroaming” en/of “Gegevensgebruik tijdens roaming” aan staat op uw toestel. Hiervoor kunt u de toestelhulp raadplegen van verschillende providers.

KPN:                 https://www.kpn.com/toestelhulp
Vodafone:         https://handleidingen.vodafone.nl/web
T-Mobile:          https://www.t-mobile.nl/toestelhulp2

Stap 2:
  Stel mobiel internet (APN) opnieuw in.  Dit doet u door naar instellingen te gaan -> mobiel netwerk. Ga naar mobiel datanetwerk en vul hier de APN van uw provider in.
KPN:                internet
Vodafone:        office.vodafone.nl
T-Mobile:         internet

Stap 3:
  Start uw toestel opnieuw op na het instellen van de gegevens.

Ik heb niet de mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden, wat moet ik doen?

Controleer eerst of u wel ontvangst heeft en of de vliegtuigmodus niet is ingeschakeld. De vliegtuigmodus van uw mobiel zorgt er namelijk voor dat alle draadloze communicatie wordt stopgezet zolang de vliegtuigmodus aan staat.

Wanneer u geen balkjes voor bereik in uw scherm ziet dan heeft de telefoon waarschijnlijk onvoldoende bereik. Ga naar buiten of naar een plaats met beter bereik. Bekijk de dekking van uw provider op de dekkingskaart.
KPN Dekkingskaart
Vodafone dekkingskaart
T-Mobile dekkingskaart

Is er een algemene storing? Via de actuele informatie pagina houden de providers u op de hoogte van storingen of onderhoud.
https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml#werkzaamheden-tab
https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-en-contact/bereik/storingen.aspx

Soms is uw simkaart niet goed verbonden met het netwerk. Zet voor de zekerheid het toestel uit en na een minuut weer aan.

Om vast te stellen of het probleem in het toestel of in de simkaart zit kunt u het volgende proberen:
1. Plaats uw simkaart in een ander toestel
2. Plaats een andere simkaart in uw toestel

Mijn iPhone blijft signaal zoeken. Daardoor kan ik niet bellen / internetten. wat moet ik doen om dit op te lossen?

Schakel eerst het toestel helemaal uit en daarna weer in. Blijft het probleem zich voordoen? Volg dan de volgende stappen:

Stap 1: Ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan. Na drie seconden zet u vliegtuigmodus weer uit.
Stap 2: Maak verbinding met WiFi. Ga naar instellingen en maak verbinding met het WiFi netwerk bij u thuis of op het werk.
Stap 3: De tijd van de iPhone wordt weer automatisch bijgewerkt en dit klopt weer. Uw iPhone blijft zoeken, dat is normaal.
Stap 4: Bel een nummer uit uw contacten en uw iPhone zal weer om de pincode van uw simkaart vragen. Wanneer u geen pincode heeft ingesteld zal uw iPhone direct weer de provider vinden.

Hoe kan ik mijn contacten veilig opslaan?

Bij veel Android-toestellen heeft u de optie om contacten te kopiëren naar of te synchroniseren met uw Google account. Wanneer u dit doet worden uw contacten veilig opgeslagen in uw Google account.

Back up van contacten op Android

  1. Instellingen-> alle applicaties-> contacten importeren/exporteren-> exporteren naar SD card, SIM, Telefoon of Google account. De contacten worden meestal opgeslagen als ‘Contacten.vcf’. U kunt dat bestand later op dezelfde manier weer importeren.
  2. Voor Sony en Samsung toestellen zijn er back-up programma’s beschikbaar voor de computer.

Back up van contacten op uw iPhone
Om een back up te maken van uw iPhone contacten maakt u gebruik van iTunes of iCloud.

  1. Open Instellingen op uw iPhone. Selecteer de optie “iCloud”.
  2. Log in met uw Apple ID. De meeste gebruikers zijn al ingelogd vanaf het moment dat het toestel voor het eerst is ingesteld. Wanneer u geen Apple ID heeft klikt u op “Maak Apple ID aan” en volgt u de instructies op uw scherm.
  3. Zet de schuifknop naast “Contacten” op AAN (groen). Hiermee zorgt u ervoor dat alle contacten op uw iPhone worden opgeslagen in iCloud.

Ik zie geen inkomende gesprekken op mijn iPhone, maar krijg wel bericht dat ik oproepen heb gemist. Wanneer ik mijzelf bel krijg ik vrijwel direct de voicemail te horen.

1: De ‘niet storen’ functie staat aan in het toestel. Hierdoor worden inkomende oproepen gelijk doorgeschakeld. Oplossing: De ‘niet storen’ functie uitzetten.

2: Probleem met het netwerk. Belangrijk is om na te gaan of het probleem zich op meerdere locaties voordoet. Is dit het geval? Voert u dan stap 3 uit.

3: Er is een probleem met de simkaart of toestel. Test uw simkaart in een ander toestel. Is het dan opgelost dan ligt het aan het toestel. Is het met een ander toestel niet opgelost dan kan de simkaart defect zijn. Een nieuwe simkaart kan via onze servicedesk worden aangevraagd.11

Ik heb een iPhone, mijn abonnement staat dataroaming toe en dit staat ingeschakeld, maar kan toch niet internetten in het buitenland.

Het is noodzakelijk om na te kijken de netwerkinstellingen (APN) goed staan. Deze instellingen kunnen eventueel opnieuw ingesteld worden voor de betreffende provider.

    KPN Vodafone (privé) Vodafone (zakelijk) Telfort T- Mobile
APN: internet live.vodafone.com office.vodafone.nl internet internet
Username: KPN vodafone vodafone telfort tmobile
Password: gprs vodafone vodafone telfort tmobile

 

Mijn batterij gaat heel snel leeg. waar kan dit aan liggen?

Dat kan veroorzaakt worden doordat er ongemerkt apps op de achtergrond draaien. Het is aan te raden om onnodige applicaties uit te schakelen.
De batterij kan defect zijn. Afhankelijk van het toestel kan een nieuwe batterij besteld worden via mobiel beheer) of kan het toestel ter reparatie worden aangeboden via onze helpdesk.

Ik ben mijn telefoon verloren. wat moet ik doen?

Het toestel moet onbruikbaar worden gemaakt. Dit kan worden gedaan door de smartphone op afstand te blokkeren, zodat het toestel niet meer teruggezet kan worden naar fabrieksinstellingen. Hierdoor voorkomt u tevens dat kwaadwillende personen bij uw persoonlijke informatie kunnen komen.

Het is wel van belang om vooraf uw toestel zodanig in te stellen, zodat deze gemakkelijk kan worden geblokkeerd op afstand.

Dit kan nog aangevuld worden met de stappenplannen voor Android, iOS en Windows smartphones.

In het display van mijn telefoon staat: mobiel netwerk/simkaart registratie mislukt/niet aangemeld bij netwerk.

Wanneer het een nieuwe simkaart betreft dan moet deze waarschijnlijk nog geactiveerd worden via onze helpdesk.
De simkaart kan ook geblokkeerd of defect zijn. Om dat uit te sluiten is het aan te raden om simkaart in een ander toestel te testen. Mocht het aan de simkaart liggen dan kan er een nieuwe simkaart aangevraagd worden via onze helpdesk.

Ik kan wel e-mail ontvangen, maar geen e-mail verzenden via het mobiele netwerk van Vodafone.
Waarschijnlijk is de verkeerde uitgaande email ingesteld.

Ik kan wel e-mail ontvangen, maar geen e-mail verzenden via het mobiele netwerk van Vodafone.

Waarschijnlijk is de verkeerde uitgaande email ingesteld.

 

SAMSUNGAPPLE
-Tik op apps
-Tik op e-mail
-Druk linksonder op je toestel op instellingen
-Tik op accountinstellingen
-Tik op je e-mail
-Tik op wachtwoord en vult het opnieuw in
-Scrol naar beneden en tik op OK en bij uitgaande mailserver de juiste gebruikersnaam invullen
-Tik op instellingen
-Tik op e-mail, contacten, agenda
-Tik op het e-mailaccount
-Vul de gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in:
Handleiding Vodafone – de telefoon instellen voor e-mail