KPN ÉÉN – MijnGesprek’ app

 

 

 

 

KPN MIJNGESPREK

HANDLEIDING

 

 

INHOUD

Over BTC……………………………………………………………………………………………………………………………3

Wat doet BTC? ………………………………………………………………………………………………………………… 3

  1. Eerste gebruik ………………………………………………………………………………………………………………..4
    • Inloggen ………………………………………………………………………………………………………………….. 4
    • Cijfercode / vingerafdruk………………………………………………………………………………………………. 4
  2. Overzicht ……………………………………………………………………………………………………………………….5
    • Voicemail …………………………………………………………………………………………………………………. 5
    • Snel instellen …………………………………………………………………………………………………………….. 5
    • Gespreksbeheer …………………………………………………………………………………………………………. 5
      • Doorverbinden …………………………………………………………………………………………….. 6
      • Vergaderen …………………………………………………………………………………………………. 7
      • In de wacht ………………………………………………………………………………………………… 7
  1. Recent …………………………………………………………………………………………………………………………..8
    • Gesprekken ………………………………………………………………………………………………………………. 8
    • Voicemail …………………………………………………………………………………………………………………. 8
  2. Contacten ………………………………………………………………………………………………………………………9
    • Bedrijf telefoonboek ……………………………………………………………………………………………………. 9
    • Lokaal telefoonboek…………………………………………………………………………………………………….. 9
  3. Instellingen ………………………………………………………………………………………………………………….10
    • Inkomende Gesprekken ……………………………………………………………………………………………… 10
      • Alle gesprekken doorschakelen ………………………………………………………………………………. 10

Voicemail Begroeting kiezen ………………………………………………………………………………….. 11

Doorschakelen naar Telefoonnummer ………………………………………………………………………. 11

Gesprekken Afwijzen (Niet storen) ………………………………………………………………………….. 12

  • Alle gesprekken doorschakelen ………………………………………………………………………………. 12
  • Doorschakelopties ………………………………………………………………………………………………. 13

Bezet ……………………………………………………………………………………………………………… 13

Geen antwoord ………………………………………………………………………………………………….. 13

Niet bereikbaar ………………………………………………………………………………………………….. 13

Instellen telefoonnummer …………………………………………………………………………………….. 13

  • Voicemail …………………………………………………………………………………………………………. 13

Bezet ……………………………………………………………………………………………………………… 13

Geen gehoor …………………………………………………………………………………………………….. 13

E-mail …………………………………………………………………………………………………………….. 13

Begroeting ……………………………………………………………………………………………………….. 14

  • Anywhere (optioneel) …………………………………………………………………………………………… 14
  • Wisselgesprek ……………………………………………………………………………………………………. 15
  • Gespreksopname ………………………………………………………………………………………………… 16
  • Oproepen ontvangen op ……………………………………………………………………………………………… 16
    • Vast ………………………………………………………………………………………………………………… 16
    • Mobiel ……………………………………………………………………………………………………………… 16
    • Mobiel en vast ……………………………………………………………………………………………………. 16
  • Uitgaande gesprekken ……………………………………………………………………………………………….. 17
    • Uitgaand nummer……………………………………………………………………………………………….. 17
    • Belmethode ………………………………………………………………………………………………………. 17
  • ………………………………………………………………………………………………………………. 18
    • Agent status ……………………………………………………………………………………………………… 18
    • Callcenter …………………………………………………………………………………………………………. 18

5.4. Mijn gegevens …………………………………………………………………………………………………………. 18

 

OVER BTC

Communicatie, beschikbaarheid van informatie en data en de beveiliging daarvan zijn cruciaal voor elk bedrijfsproces. Elke onderneming streeft ernaar deze processen te optimaliseren, op zoek naar meer effectiviteit en productiviteit. BTC levert daar een substantiële bijdrage aan door met kennis van zaken en een goede service de totale ICT werkplek in te richten, mensen 24/7 bereikbaar te maken en het mogelijk te maken om altijd en overal te kunnen werken. Met cloudoplossingen, diensten en producten waarmee u nu al kunt anticiperen op de toekomst.

WAT DOET BTC?

Bedrijven en organisaties willen zich focussen op hun core business en zich geen zorgen maken over alles wat noodzakelijk is om het werk te kunnen doen. BTC ondersteunt bedrijven en organisaties door de zorg over de ICT werkplek weg te nemen. Dat doen we door als een onafhankelijke partner van ondernemingen te opereren voor de inrichting van de totale ICT werkplek volgens een one-stop-shop formule; het samenbrengen van alle point solutions en services onder één dak geeft klanten meer rust en controle.

We adviseren in de toepassing van de nieuwste technologieën en toekomstbestendige oplossingen en verzorgen van a tot z de implementatie daarvan. De wensen en eisen van de klant vormen het vertrekpunt voor onze dienstverlening, het einddoel is daaraan tegemoet te komen op een manier die betaalbaar, werkbaar en schaalbaar is.

Zo helpt BTC bedrijven om efficiënter te werken en de productiviteit te stimuleren door ‘Het Nieuwe Werken’ op een relevante en effectieve manier in te zetten. Dit verhoogt zowel het plezier in het werk als het rendement van medewerkers.

Daartoe adviseren we onafhankelijk over alle facetten waarmee de ICT werkplek wordt omgeven: netwerken, connectiviteit, hardware, services en infrastructuur. In combinatie met de implementatie en installatie hiervan.

Deze integrale aanpak leidt tot de meest efficiënte oplossingen en draagt substantieel bij aan het verhogen van het rendement op de werkplek. En dus daarmee ook aan het ondernemingsrendement.

Voor meer informatie zie www.btc.nl

 

1. EERSTE GEBRUIK

1.1. INLOGGEN
1.2. CIJFERCODE / VINGERAFDRUK

Na het installeren van de MijnGesprek App dient u eenmalig uw login gegevens in te voeren.

Nadat u de login gegevens heeft ingevuld krijgt u de vraag om een cijfercode of vingerafdruk in te voeren, zodat de MijnGesprek app wordt beveiligd en niet zomaar kan worden geopend.

2. OVERZICHT

2.1. VOICEMAIL

 

Als er nieuwe voicemails zijn, wordt op het hoofdscherm een melding getoond waarin wordt aangegeven hoeveel nieuwe voicemails beschikbaar zijn. Door op de link te tikken, wordt u naar het voicemail scherm geleid, zie ook 3.2 Voicemail.

2.2. SNEL INSTELLEN

Het ‘snel instellen’ scherm geeft een verkorte versie weer van de geavanceerde instellingen. De uitleg van de verschillende mogelijkheden kunt u terugvinden in hoofdstuk 5 Instellingen.

 

 

2.3. GESPREKSBEHEER

Indien de gebruiker via de telefooncentrale een oproep ontvangt, dan zal de app deze weergeven als een kleine balk bovenaan de app. In deze balk kan de gebruiker het gesprek pauzeren en hervatten.

Als de gebruiker hier op tikt zal de balk openen en zullen de volledige gespreksopties zichtbaar worden.

Bij toevoegen kan een 2e gesprek naar een ander nummer worden opgezet en worden toegevoegd aan het gesprek.

Doorverbinden kan zowel met ruggespraak als direct (koud). Hiervoor kan de gebruiker een 2e of 3e gesprek opzetten en kiezen hoe en wie hij wil doorverbinden.

Via het gespreksbeheer scherm kunt u gesprekken doorverbinden (zie 2.3 doorverbinden), een vergadering  starten door iemand toe te voegen aan het gesprek (zie 2.4 vergaderen) of het gesprek in de wacht zetten (zie 2.5 in de wacht)

 

 

 

 

 

 

3. RECENT

3.1. GESPREKKEN

Onder het menu Recent en dan het tabblad ‘Gesprekken’ worden alle gesprekken getoond die via de centrale zijn opgezet of zijn binnen gekomen.

Voor de recente gesprekken en oproepen wordt altijd eerst in de lokale contacten gezocht, voordat in het bedrijfstelefoonboek wordt gezocht. Indien er geen passend contactpersoon wordt gevonden, dan wordt het telefoonnummer of „anoniem‟ weergegeven indien het een privé nummer betreft.

Gesprekken uit de lijst kunnen worden verwijderd door het nummer ingedrukt te houden, te selecteren welke nummers u wenst te verwijderen en daarna op het prullenbak icoon te drukken.

 

 

3.2. VOICEMAIL

Onder Recent en dan het tabblad ‘Voicemail’ vindt u alle voicemails die op dat moment op het platform staan. De gebruiker kan deze afspelen op zijn telefoon (inclusief video voicemail), terugbellen naar de beller (indien het telefoonnummer beschikbaar is), de voicemail delen als .wav of .mov bestand via e-mail of de voicemail verwijderen.

 

4. CONTACTEN

4.2. LOKAAL TELEFOONBOEK

4.1. BEDRIJF TELEFOONBOEK

Hier is het telefoonboek van de telefooncentrale te zien.

 

 

 

 

 

Ook de lokale contacten worden weergegeven (mits toegestaan door het mobiele toestel).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. INSTELLINGEN

Dit scherm toont alle instellingen die beschikbaar zijn voor de gebruiker op basis van de toegekende rechten in de telefooncentrale. Elke optie wordt in de navolgende hoofdstukken verder toegelicht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. INKOMENDE GESPREKKEN

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle opties gebruiken hetzelfde nummer om naar door te schakelen.

Indien deze in de app wordt aangepast, dan zal bij alle drie de opties het telefoonnummer worden aangepast.

 

 

ANYWHERE INSTELLINGEN

Onder de instellingen heeft u een drietal opties

Blokkeer doorschakelen

Indien u de optie inschakelt, zorgt u ervoor dat een oproep niet in bijv. een voicemail terecht komt. Voorbeeld: U wordt gebeld op uw zakelijke vaste lijn en u heeft uw privé mobiele nummer opgegeven als telefoonnummer in de Anywhere instelling. Uw privé nummer gaat ook over op het moment dat u zakelijk wordt gebeld. Als u dan de optie ‘Blokker doorschakelen’ aan heeft staan, voorkomt u dat de zakelijke oproep naar uw privé voicemail doorgaat.

Vraag om bevestiging

Hiermee kunt u aan de telefooncentrale een akkoord geven voor het doorzetten van de inkomende oproep. Indien de optie is ingeschakeld vraagt de telefooncentrale bij het aannemen van de oproep eerst of u de oproep wenst te ontvangen. Indien dit het geval is dient u dit te bevestigen met een willekeurige toets 0-9.

Anywhere gespreksbediening

Indien u de optie inschakelt, geeft u aan dat de telefooncentrale tussen het gesprek blijft zitten. Hierdoor kunt u gebruik blijven maken van de MijnGesprek app om bijv. het gesprek in de wacht te zetten, door te verbinden of een vergadering te starten.

 

 

 

 

 

5.2. OPROEPEN ONTVANGEN OP

Deze optie wordt gebruikt om de gebruiker de mogelijkheid te bieden om te kiezen op welk toestel de oproepen binnenkomen. Dit geldt voor oproepen naar zowel het vaste als het mobiele nummer. Als bijvoorbeeld alleen vast aan staat, dan worden de gesprekken naar het vaste nummer, maar ook de gesprekken naar het mobiele nummer alleen nog afgeleverd op het vaste toestel.

5.3. UITGAANDE GESPREKKEN

 

5.4. CALLCENTER

Onder het item Call center kunnen gebruikers hun call center/wachtrij aanmeldingen en status beheren.

5.4. MIJN GEGEVENS

Dit is het profiel van de gebruiker in de telefooncentrale. Getoond worden de gebruikersnaam, telefoonnummers, extensie en e-mailadres. Hiermee kan de gebruiker zijn nummers inzien en zijn e-mailadres controleren.

Daarnaast kan de gebruiker aangeven of de app met Touch ID en/of PIN wil beveiligen en de mogelijkheid tot het wachtwoord wijzigen.

Uitloggen brengt de gebruiker weer naar het inlogscherm, waar alle login gegevens weer moeten worden opgegeven.

Avatar
Resad Muratovic

Specialist Mobiele Telefonie

View my other posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *